måndag 21 mars 2011

FINAL SVC 2010-2011

Då var årets SVC avslutad, som arrangör av finalen stod Hylte RC i Hyltebruk.
22 startande förare skulle göra upp om dem sista poängen, 8 i Modified och 14 i Stock.
Jag försökte träna och få fart på bilarna under lördagen då jag visste att det inte skulle bli någon tid över för mig på söndagen eftersom jag får ta ett väldigt stort ansvar som tävlingsarrangör, och när jag lämnade banan på lördagskvällen var jag nöjd.
Alla anmälda förare kom till tävlingen vilket är bra då det oftast brukar vara någon som inte dyker upp.
Jag hade lite småstrul med min Stockbil i dem första två kvalheaten och bestämde mig för att byta framdäck och köra en lugnare bil i sista kvalet, det föll väl ut och jag presterade mitt bästa kval för dagen.
I Modified presterade jag redan i första kvalet en bra körning som räckte hela vägen.
TQ i båda klasserna.
I finalerna märkte jag tydligt av att nästan all min tid gott åt till att sköta om tidtagning mm, jag hade mycket dålig koll på både bilar och batterier. Jag lyckades vinna dem två första finalerna i Stock vilket gjorde att jag kunde hoppa sista finalen där för jag var redan klar vinnare.
I Modified vann jag ganska lätt första finalen men i final två började problemen. Transpondern missade varv och jag jagade som besatt för att ändå lyckas vinna enligt datorn, i praktiken ledde jag. Men efter ett besök i sargen blev jag ståendes med kolhäng, och det tog såpass lång tid att komma igång så jag blev passerad av Niklas som också vann den finalen helt rättvist.
Sista finalen och det stod mellan mig och Niklas, det som kom först av oss vinner tävlingen. Precis innan start märker jag att mina kol är slut men har ingen ti att åtgärda felet så jag hoppas det ska gå ändå. Efter ca: 6min körning får jag snällt be en bilvändare att byta mina accar då dem är helt slut pga kolen. Jag går i depå i ledning men tappar givetvis den i samband med batteribytet och jag kommer aldrig ifatt så jag slutar på en total andra plats.
Cupen består av 5 deltävlingar och en final. Det gäller att samla så många poäng som möjligt för att vinna hela cupen. I sammandraget får man räkna bort sin sämsta tävling.
Jag lyckas bli totalsegrare i båda klasserna i cupen.
Länk till resultatbank stock SVC 2010-2011
Länk till resultatbank modified SVC 2010-2011
Till sist vill jag tacka mina sponsorer för all stöd och support och möjligheten att få köra med dem bästa grejorna.
Vi ses i Stockholm 2-3 april för PNWC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar