tisdag 5 oktober 2010

Resultat PNWC 25/26 sept -2010

OK, då var årets Svenska kvaltävling till världscupfinalen i Mini-Z körd. Finalen kommer gå i Myrtle Beach USA den 29-31 okt. och vi är 4st från Sverige som åker "Over there".
Mina prestationer i kvaltävlingen gick inte helt som jag hoppats på men är ändå nöjd.


2wd stock, visste vi skulle bli den tuffaste klassen redan innan och här lyckades jag köra i mål på en andra plats, ett varv efter vinnaren Ola Westholm.


I klassen GT mod körde jag inte snabbast men mest jämnt och lyckades därmed vinna den klassen rätt överlägset faktiskt. Det skiljde 3 varv mellan mig och tvåan.

I PanCar mod, klassen som ska vara den värsta snabbaste klassen hade jag förhoppningar om att kunna köra till mig ytterligare en seger men det gick inte denna gång. Kan i efterhand konstatera att det är stressigt att köra och meka i tre klasser, och jag använde dessutom olika elektronik i bilarna vilket jag fick lida för i PanCar klassen. Men, men, bara att ta nya tag och komma igen, jag blev i alla fall trea.

Nästa race blir PNWC finalen i Myrtle Beach, tills dess massa träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar