måndag 11 oktober 2010

Tränat igen

Då har man tränat lite igen.
Kvällen började med att jag och Jocke jagade varandra på vår bana som har visat sig vara rätt svår att göra omkörningar på. Vi kör rätt jämnt nu och ungefär lika konstant så det ger riktigt bra träning för båda. Vi ligger på tider runt 6.9-7.0sek/ varv i snitt och som snabbast går det på låga 6.8 tider. Än sålänge har jag ett litet övertag och kör något något snabbare på snabbaste varvet men det är mycket jämnt.

Joakim åkte hem lite tidigare än jag så då passade jag på och testa lite olika styrstag, framdäck och olika förspänning på toppdämparen. Jag ville verkligen ner på 6.7 tider men det visade sig omöjligt igår.
Oavsett vilka framdäck jag körde i kombination med olika styrstag så låg tiderna stabilt på låga 6.8sek. Den främsta skillnaden märkte jag i förspänningen på toppdämparen, med något mindre förspänning och blå fjäder så gick det aningens fortare, men kan lika gärna varit ett "one lap wonder".
Däcken jag skiftade mellan var PN Racing Slicks i 6 och 8 grader, svarvade för att vara helt runda samt så hela däckets bredd ligger mot körbanan.
Styrstagen var PN Racings aluminiumstag för mr03 i -1, 0 och +1.
Mest konstant var jag med -1 stag och 8 graders däck, snabbast med 0 stag och 6 graders däck.

Här en kort videosnutt när jag jagar Jocke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar